Välkommen till vår förening!

Här har vi samlat den viktigaste informationen för dig som nyinflyttad.

Namnskylta

Namnuppgifter vid postbox och lägenhetsdörr byts av teknisk förvaltare. Om inte detta sker ber vi er att vända er till Riksbyggens felanmälan 0771-860 860 (Dygnet runt)

Porttelefon

Namn och telefonnummer byts via Riksbyggens felanmälan. Rapportera in vilket namn och telefonnummer som ska finnas i porttelefonen.

TV och internet

Både TV och internet levereras via Bahnhof. Alla lägenheter ska ha en router och digitalbox som tillhör lägenheten och ägs av föreningen. Om router eller digitalbox saknas kontakta styrelsen via brfrusthallaren@gmail.com

 

Kom igång

  • Koppla in routern med hjälp av anvisningarna i lådan, vänta tills de flesta lampor är gröna och anslut till routern via wifi eller sladd.
  • Öppna webbläsaren så kommer en till startsidan där det står Välkommen till Bahnhof! Där letar en rätt på sin adress inkl. lägenhetsnummer och klickar för att aktivera bredbandet. Sedan är det bara att surfa!

För att få TV så måste digitalboxen vara ansluten till TV:n och router via nätverkskabel. Trådlösa lösningar finns såsom Powerline, Internet via eluttaget, som finns att köpa på exempelvis Elgiganten eller Clas Ohlson.

Om det är något problem, kontakta Bahnhofs kundtjänst för privatkunder på 010-510 00 00.

Vill en dra extra nätverkskablar för att få fiber indraget till fler rum så kan man kontakta Svagströmsbolaget direkt. Bostadsrättsinnehavaren bekostar detta själv.